Geachte heer/mevrouw,
De Corona pandemie legt een grote druk op de zorg. We begrijpen en delen de onrust die er heerst en we willen u zo goed mogelijk informeren.
De maatregelen worden genomen om verspreiding van het virus te verminderen door het beperken van contacten die niet nodig zijn. Maar ook door 1,5 meter afstand te houden en bij voorkeur een mondkapje te dragen en onze handen goed te wassen/ desinfecteren.
Daarbij proberen wij wel om de regulieren zorg zoveel mogelijk door te kunnen laten gaan, wij beseffen ons nu heel goed dat dit ook van groot belang is. Soms kan het wel zo zijn dat u wordt gebeld om de afspraak af te zeggen om vervolgens met elkaar te bekijken hoe we de zorg kunnen vervolgen (bv. telefonisch/ beeldbellen). Afspraken bij de praktijkondersteuner kunnen ook (tijdelijk) komen te vervallen, omdat dit patiënten zijn die over het algemeen in een meer ‘kwetsbare groep’ vallen. De praktijkondersteuner zal telefonisch met u doornemen wat momenteel voor uw situatie het meest passend is. (dit is ook afhankelijk van de nieuwe maatregelen vanuit het kabinet)
Voor vragen over het Corona virus kunt u terecht op de website van Thuisarts.nl of van het RIVM. Ook is het landelijk publieksnummer hiervoor ingesteld, 0800-1351.
We merken dat veel mensen behoefte hebben om te weten of hun klachten wel of niet veroorzaakt worden door het Corona virus. Heeft u klachten die passen bij het Coronavirus, dan kunt u telefonisch contact opnemen met het landelijk nummer en zal u ingepland worden om een Corona test af te gaan nemen.
Als u benauwd of ernstig ziek bent moet u uiteraard contact met ons opnemen. In die gevallen zal de huisarts beoordelen wat voor maatregel er genomen wordt.
Uiteraard kunnen mensen ziek zijn of klachten hebben die niets met het Corona virus te maken hebben. Natuurlijk blijven we deze zorg zo goed mogelijk leveren. Heeft u medische klachten (anders dan luchtwegklachten!) dan wordt u ook gewoon door de huisarts gezien. Hiervoor kunt u de praktijk bellen en instrueert de assistente de gang van zaken op het moment. U wordt geadviseerd een mondkapje te dragen en u kunt in principe buiten wachten, de assistente zal u aangeven wanneer u naar binnen kunt komen. Wij willen u vragen indien u op afspraak komt, om alléén te komen. Eventuele begeleiders worden gevraagd buiten (in de auto) te wachten.
Het is ook mogelijkheid om de huisarts te spreken en een telefonisch consult in te plannen. Ook bieden wij de mogelijkheid tot videobellen. Hiervoor moet u wel beschikken over een camera/ geluid en mail adres en een 06 nr.(instructies volgen via de assistente). U kunt daarnaast ook gebruik maken van E-consulten. Via de website of MGN kunt u uw vraag aan de huisarts stellen.
We wensen u heel veel sterkte in deze moeilijke periode en hopen op uw begrip indien we de zorg op een andere manier moeten leveren. Met elkaar doen we er alles aan om deze periode zo goed mogelijk door te komen!
Vriendelijke groet,
Huisartsenpraktijk Broek